Bönbröd

Jag är ju som ni vet en riktig frulle människa som älskar allt vad frukostar heter. Tyvärr är det ju inte alltid så nyttigt att moffa med smörgåsar med massa gosaker på.
Men då är det så att jag har testat att baka bönbröd som inte innehåller några onyttigheter alls, så nu tänkte jag bjuda er på det..
 
BÖNBRÖD 
 
1paket stora vita bönor (avrunna)
3 ägg
2 msk fiberhusk
1 msk sötströ
2 tsk bakpulver
2 msk äppelcidervinäger
1 tsk kardemumma
Ett par nypor salt
 
🥖🍞🥖🍞🥖🍞
 
Mixa ihop allt till en kladdig smet
Låt stå och sväll i fem minuter
Forma till 5-6 tekakor, smeten är kladdig
så blöt händerna så går det lättare
Nagga bröden
Grädda i mitten på ugnen i 200 grader ca 15 min.
 
🍞🥖🍞🥖🍞🥖
 
Jag va lite pesimistisk först eftersom bönor inte riktigt någon favorit men det blev godkännt 👌
 
 
Trevlig frukost...
bönbröd